EXTRAS DIN ACTUL CONSTITUTIV AL ASOCIAŢIEI „ARHITECTURĂ. RESTAURARE. ARHEOLOGIE"
Art. 6 Conducerea şi administrarea Asociaţiei
6.1 Conducerea şi respectiv administrarea Asociaţiei este asigurată de către Adunarea Generală a Asociaţiei respectiv de către Consiliul Director.
6.2 Adunarea Generală a Asociaţiei („AGA")
6.2.1 AGA este organul suprem de conducere al Asociaţiei şi are atribuţiile prevăzute în art. 21 alin (2) al Ordonanţei, după cum urmează:
a) stabilirea strategiei şi a obiectivelor generale ale asociaţiei;
b) aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a bilanţului contabil;
c) alegerea şi revocarea membrilor consiliului director;
d) alegerea şi revocarea cenzorului sau, după caz, a membrilor comisiei de cenzori;
e) înfiinţarea de filiale;
f) modificarea actului constitutiv şi a statutului;
g) dizolvarea şi lichidarea asociaţiei, precum şi stabilirea destinaţiei bunurilor rămase după lichidare;
h) orice alte atribuţii prevăzute în lege sau în statut.
6.2.2 AGA se întruneşte cel puţin o dată pe an urmare unei convocări adresate de către Secretarul Consiliul Director, prin curier poştal sau electronic, cu cel puţin 7 zile înainte de data adunării. Ordinea zilei este indicată în convocare. AGA are drept de control permanent asupra Consiliului Director.
6.2.3 Reguli de cvorum şi de majoritate în cadrul Adunărilor
Asociaţii cu drept de vot sunt persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute de Art. 6.1 şi au achitat cotizaţia anuală.
Sunt calculaţi în cvorum asociaţii cu drept de vot prezenţi şi asociaţii care sunt reprezentaţi de un alt asociat sau de un terţ.
Cvorumul necesar luării hotărârilor este de jumătate din asociaţi plus unul la prima convocare, din care trebuie să facă parte imperativ cel puţin doi asociaţi fondatori sau cofondatori prezenţi sau reprezentaţi. Dacă cvorumul nu este îndeplinit, se convoacă o a doua adunare în termen de maxim şase luni. Pentru chestiunile supuse dezbaterii în cadrul adunării precedente care nu a întrunit cvorumul, cvorumul este format din asociaţii prezenţi sau reprezentaţi din care imperativ cel puţin doi asociaţi fondatori sau cofondatori prezenţi sau reprezentaţi.
Hotărârile se adoptă cu majoritatea simplă de jumătate plus unu voturi în Adunarea Generala Ordinara (numita in continuare „AGO").
Chestiunile supuse dezbaterilor în Adunarea Generala Extraordinara (numită în continuare „AGE") se adoptă cu o majoritate calificată de trei pătrimi.
Membrii fondatori şi cofondatori deţin un drept de veto în orice chestiune la ordinea zilei supusă dezbaterilor în cadrul AGO şi AGE.
6.3 Consiliul Director
6.3.1 Consiliul Director este organul de administrare al Asociaţiei şi are drept sarcină administrarea curentă a activităţii Asociaţiei. Veghează ca celelalte organe ale Asociaţiei să-şi orienteze activitatea în conformitate cu scopul acesteia.
6.3.2 Sarcinile şi atribuţiile acestuia sunt cele stipulate în art. 24 alin (2) al Ordonanţei.
6.3.3 Consiliul Director decide cu privire la schimbarea sediului Asociaţiei.
6.3.4 Şedinţele Consiliului Director se desfăşoară cel puţin de două ori pe an şi ori de câte ori este necesar, acestea putându-se desfăşura şi prin intermediul conferinţelor telefonice, al videoconferinţelor sau prin curier electronic.
6.3.5 Cvorumul necesar luării hotărârilor este totalitatea membrilor, atât la prima convocare, cât şi la următoarele, iar deciziile se iau cu o majoritate calificată de trei pătrimi de voturi. În caz de paritate votul Preşedintelui este preponderent.
6.3.6 Membrii Consiliului Director sunt numiţi de AGO pentru o perioadă de doi ani.
Art. 7 Controlul financiar intern al Asociaţiei
7.1. Controlul financiar intern al Asociaţiei, în sensul art. 27 al Ordonanţei este asigurat de către oricare dintre persoanele care nu fac parte din Consiliul Director.